13 Ekim 2019 Pazar

General Motors grev: 'Doğru olan için savaşmalıyız'



GETTY IMAGES

Resim yazısı

Yaklaşık 49.000 GM çalışanı grevde.

İşaretçi işareti olan işçiler Flint, Michigan'daki General Motors fabrikasına her giriş. Onlarla birlikte, uzun süre kalmak için gerekli olan eşyalar - gece boyunca ateş yakmak için Aynı Safa Kremi ve su şişeleri, ahşap ve çelik kutularla doldurulmuş masalar ve "grevde UAW" sloganını taşıyan düzinelerce tabela. > Hamtramck tesisinde sadece bir saatlik sürüş mesafesindeki aynı resim ve ABD'deki GM tesislerinde benzer sahneler var.

16 Eylül'de grevde yaklaşık 49.000 işçi yürüdü.

Flint tesisinde kalite kontrol müfettişi olan Bill Brewer, “Sürece burada olmaya hazırız” diyor.

Bay Brewer, GM'de 42 yıl çalıştı. Bu onun üçüncü grevi. Yaptığı en uzun süre.

Grev, her gün General Motors’a tahmini olarak 90 milyon dolar (72,3 milyon £) mal oluyor.

İşçiler de para kaybediyor. Birleşik Oto İşçileri Sendikası (UAW) grevdeki her bir işçiye, geçmelerine yardımcı olmak için haftada 250 dolar veriyor, ancak birçoğu tasarruflarını sağlamak zorunda kaldı.

31 yaşındaki Stephanie Pink- GM'in Hamtramck tesisinde dört yıl çalışan yaşlı anne, sendikanın greve giden haftalarda tasarruf etmesi için uyarıda bulunduğunu söyledi.

"Tasarrufumla bile çok zor" dedi. , "Ama doğru olan için savaşmalıyız."

Çalıştığı tesisin 2020 Ocak ayında kapanması planlanıyor.



GETTY IMAGES

Resim yazısı

İşçiler, ABD’deki GM fabrikalarına girişlerde toplanıyorlar

Birliğin argümanının özü şu: çalışanlar finansal kriz sırasında GM'in kapatılmasını önlemek için taviz verdiler.

GM 2009 yılında iflas başvurusunda bulundu. Küresel durgunluk içinde borç yığınları ve otomobil satışlarındaki yavaşlama şirketi çöküşün eşiğine getirdi. ABD hükümeti şirketi ve sanayiyi canlı tutmak için devreye girdi. Şirkete% 61 hisse karşılığında GM'ye yaklaşık 40 milyar dolarlık kredi verdi.

İşçilere büyük paralar, iki kademeli bir ücret skalası ve GM'in geçici işçileri işe almasına izin verdiler. İş güvencesi veya faydaları var.

Kurtarma işleminden bu yana, GM kendisini yeniden inşa etti ve milyarlarca dolar kar kazandı. Çalışanlar bunun daha büyük bir kısmını borçlu olduklarını söylüyorlar.

"Bu tesislerde çok fazla çalıştık ve bu arabaları topuklu ya da topuklu elbiseyle ya da elbiseyle başkaları gibi bir araya getirdik, "diyor. GM ile yaklaşık dört yıldır bir motor çalışanı olan Anesha Powell," diyor.

2009 anlaşmasının bir parçası olarak, UAW ücretlerini saatte 28 dolara indirmeyi kabul etti. Bu, o zamandan bu yana 30 dolara yükseldi, ancak sendikaların enflasyon işçilerine ayak uydurmalarının bir saatte 33.77 dolar kazanacağını söylüyor, diyor.

Resim yazısı

Bill Brewer, Flint, Michigan’daki GM fabrikasının dışına daralık hattına giriyor

GM ile çalışan şirketler de aynı zamanda fedakarlıkta bulunuyorlar. grev devam ediyor.

Phoenix Transit & Logistics'in ortağı olan Moe Thalji, geçit başladığından bu yana işinin brüt gelirinde 1,3 milyon dolar kaybettiğini söyledi.

Lojistik sektörü, tesisler arasında GM parçaları taşıyor ve otomobil üreticisi, şirketinin çalışmalarının% 90'ını oluşturuyor. Bitkiler boştayken, Bay Thalji'nin kamyonları da öyle. Lotu GM parçalarıyla dolu onlarca römorkla dolu.

Şimdiye kadar 100'den fazla çalışanı kesmek zorunda kaldı.

"Geceleri uyumam, "Bay Thalji diyor. "Compa ile desteklediğim aileler var